Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Γιατί αλλάζουμε την ώρα δύο φορές κάθε χρονιά;

Ο μόνος λόγος για τον οποίο φανταζόμουν ότι η ώρα αλλάζει 2 φορές τον χρόνο είναι για να ''ακολουθήσουμε'' την σχετική κίνηση γης-ήλιου.Αν και αυτή είναι η ουσιαστική εξήγηση,υπάρχει και κάτι ακόμα...




Στην Ελλάδα, στόχος της αλλαγής της ώρας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, μιας και συνολικά κατά τους επτά μήνες της θερινής ώρας εξοικονομούμε 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας εκμεταλλευόμενοι το φυσικό φως.
Γι αυτήν την αλλαγή μπορεί να «κατηγορηθεί» ο Βενιαμίν Φραγκλίνος. Η σημαντική αυτή φιγούρα του Διαφωτισμού, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που διατύπωσε το 1784 την ιδέα της θερινής ώρας, καθώς διαπίστωσε ότι περισσότερος ήλιος σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων και ενέργειας.
Έτσι, εκατομμύρια κάτοικοι σε διάφορες περιοχές του πλανήτη «αναγκάζονται» να ρυθμίζουν δύο φορές το χρόνο τα ρολόγια τους, εάν θέλουν να είναι… συνεπείς στις δουλειές τους.
Στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση φέρνουμε το δείκτη μια ώρα πίσω τον Οκτώβριο και μια ώρα μπροστά τον Μάρτιο, στην τελευταία Κυριακή των δύο αυτών μηνών.
Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε στη χώρα μας, όπως και παγκοσμίως, το 1973, μετά την ενεργειακή κρίση. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση το 1997 διατύπωσε τη σκέψη να σταματήσει η εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας, έτσι ώστε να μην έχουμε μεγάλη διαφορά ώρας από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Κάτι τέτοιο, όμως, δεν εγκρίθηκε, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι η Ελλάδα να είναι 3 ώρες και το χειμώνα 2 ώρες μπροστά από το Γκρίνουιτς. Στην πραγματικότητα, οι τοπικές ώρες κάθε περιοχής, όπως την Αθήνας, της Κέρκυρας και της Ρόδου, είναι διαφορετικές μεταξύ τους.




Αυτό το… πρόβλημα, όμως, δεν αφορά μόνο την περιοχή μας, αλλά και όλες τις πόλεις-σημεία πάνω στο χάρτη, λόγω των διαφορετικών συντεταγμένων τους.
Έτσι, για να αντιμετωπιστούν και πρακτικά αυτές οι διαφοροποιήσεις των λεπτών, αποφασίστηκε να χωριστεί η Γη σε 24 συνολικά ίσες ατράκτους (άξονες περιστροφής) και όλες οι χώρες που ανήκουν στην ίδια άτρακτο να έχουν και την ίδια επίσημη ώρα που θα διαφέρει από τη διπλανή άτρακτο κατά μία ώρα.
Παράλληλα, για να λυθεί το πρόβλημα που θα προέκυπτε για τις περιοχές των χωρών που βρίσκονται στα όρια διαφορετικής ατράκτου, αποφασίστηκε η επίσημη ώρα κάθε κράτους να είναι αυτή της πρωτεύουσάς του. Εάν δεν ίσχυε το τελευταίο, τότε όταν στην Αθήνα θα ήταν 12:00, στην Κέρκυρα το ρολόι θα έπρεπε να δείχνει 12:16, ενώ στη Ρόδο 12:49.
Η εναλλαγή της ώρας από «χειμερινή» σε «θερινή» και αντίστροφα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Αυστραλία, στη Γερμανία, στη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το μέτρο αυτό εφαρμόζουν σήμερα 70 χώρες παγκοσμίως.
http://www.mantatanews.gr

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Αι Στράτης: Το πράσινο νησί

Με υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια από φωτοβολταϊκά θα κινούνται τα αυτοκίνητα στον Αι - Στράτη, στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος μετατροπής του σε "πράσινο νησί", που θα καλύπτει το σύνολο των ενεργειακών του αναγκών από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.('Αντε γιατί καιρό είχε να ακουστεί κάτι τέτοιο)




Το Yπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής εξέδωσε τη Δευτέρα (14/03) την πρόσκληση χρηματοδότησης των σχετικών έργων προς τον Δήμο Αγίου Ευστρατίου, ο προϋπολογισμός των οποίων διαμορφώνεται σε 8,9 εκατ. Ευρώ και περιλαμβάνει:

    1.Έργα Ανανεώσιμων Πηγών και αποθήκευσης ενέργειας: Εγκατάσταση στο νησί ανεμογεννητριών ισχύος 500 κιλοβάτ και φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 100 κιλοβάτ, σε συνδυασμό με μονάδες αποθήκευσης της περίσσειας ενέργειας που παράγεται σε συσσωρευτές, και σε μορφή υδρογόνου.
    2.Παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας και κάλυψη θερμικών και ψυκτικών φορτίων με χρήση Γεωθερμικών Αντλιών Θερμότητας σε δημόσια κτήρια.

    3.Αυτόνομες σταθερές εφαρμογές παροχής ενέργειας βασισμένες σε φωτοβολταϊκά και κυψέλες καυσίμου σε κτηνοτροφικές μονάδες του νησιού, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο της ΔΕΗ.

    4.Έργα πράσινων μεταφορών (ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων υδρογόνου), καθώς και αντίστοιχων σταθμών ανεφοδιασμού. Θα εγκατασταθεί στο νησί σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με ενέργεια προερχόμενη από φωτοβολταϊκά, καθώς και σταθμός ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο ο οποίος θα είναι και ο πρώτος αντίστοιχος σταθμός που υλοποιείται στην Ελλάδα.

    5.Λοιπές πράσινες παρεμβάσεις, όπως υδροπονικά θερμοκήπια, βιολογική γεωργία, αλιεία και κτηνοτροφία.


Σε πρώτο στάδιο, ο στόχος διείσδυσης των ΑΠΕ (ανανεώσιμων πηγών ενέργειας), θα αγγίξει το ποσοστό του 85%, ενώ σε δεύτερο στάδιο θα εφαρμοστούν μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας σε κτήρια και θα αναπτυχθούν έξυπνα δίκτυα, με στόχο την επίτευξη ποσοστού της τάξης του 100%. Το έργο είχε προαναγγελθεί τον Μάρτιο του 2009 και δίνει προτεραιότητα στη διασφάλιση της παροχής ηλεκτρισμού στους κατοίκους του Αϊ Στράτη, τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά την ολοκλήρωση των έργων, ώστε να τροφοδοτούνται από αξιόπιστο σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

"Ο Αϊ Στράτης, όντας το πρώτο μη διασυνδεδεμένο νησί της Ευρώπης με τόσο υψηλό ποσοστό διείσδυσης πράσινης ενέργειας, θα αποτελέσει υπόδειγμα για το "πρασίνισμα" όλων των ελληνικών νησιών. Επιπλέον, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη ελληνικής τεχνογνωσίας και εμπειρίας στην υλοποίηση ολοκληρωμένων νησιωτικών συστημάτων με υψηλότατα ποσοστά διείσδυσης ΑΠΕ, αλλά και εφαρμογές μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και "πράσινων" μεταφορών", σημειώνει το ΥΠΕΚΑ και προσθέτει:

"Με την ολοκλήρωση του έργου, ο Φορέας Διαχείρισης θα είναι οικονομικά βιώσιμος, με ίδιους πόρους που θα προέρχονται κυρίως από την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ. Το έργο θα συμβάλλει καθοριστικά στη γενικότερη ανάπτυξη του νησιού, καθιστώντας τον Αϊ Στράτη ένα "ανοιχτό εργαστήριο" δοκιμών και ανάπτυξης ελληνικής τεχνογνωσίας στους τομείς της πράσινης ενέργειας και οικολογίας με παγκόσμια αναφορά."

Πηγη:
cosmo.gr

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Λίγα λόγια πάνω στα τσουνάμι από το National Geographic

'Ενα μικρό βίντεο (και κάποια ενδιαφέροντα related) σχετικά με την γέννηση και μετάδοση των κυμάτων τσουνάμι,στοιχεία που τα κάνουν τόσο επικίνδυνα




το βίντεο είναι απο το nationalgeographic.com
 Τι μπορεί να πει κανείς για αυτό που έζησε το βορειανατολικό ημισφαίριο χτες..Πάρτε μια γεύση του μεγέθος του σεισμου.
Τόκιο, Ιαπωνία
Η δόνηση των 8,9 βαθμών που χτύπησε την Ιαπωνία ήταν ο πέμπτος ισχυρότερος σεισμός στη Γη από το 1900, εκτιμούν επιστήμονες της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας. Το αποτέλεσμα της τεκτονικής μετατόπισης ήταν η δημιουργία ρήγματος μήκους 300 χιλιομέτρων, ανακοίνωσαν. Στην επιφάνεια της θάλασσας, μια παράξενη δίνη διαμέτρου εκατοντάδων μέτρων ακολούθησε το τσουνάμι που σάρωσε τις ακτές.

Ο σεισμός στη βορειοανατολική Ιαπωνία προκλήθηκε από τον ίδιο μηχανισμό που δημιούργησε το φονικό τσουνάμι της Σουμάτρας το 2004 και το σεισμό της Χιλής πέρυσι: το άκρο μιας τεκτονικής πλάκα βυθίστηκε απότομα κάτω από τη γειτονική της, παραμορφώνοντας το γήινο φλοιό.

Η Ιαπωνία διέτρεχε και διατρέχει υψηλό κίνδυνο, δεδομένου ότι βρίσκεται στον λεγόμενο Δακτύλιο της Φωτιάς: ένα τόξο σεισμικών και ηφαιστειακών ζωνών γύρω από τον Ειρηνικό, πάνω από τα όρια των τεκτονικών πλακών, στο οποίο εκδηλώνεται το 90% όλων των σεισμών στον πλανήτη.

«Η ενέργεια που απελευθερώθηκε από αυτόν τον σεισμό ισοδυναμεί σχεδόν με την παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας σε διάστημα ενός μήνα» ανέφερε στο Associated Press o Μπράιαν Ατγουότερ, επιστήμονας της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας (USGS).

Περισσότεροι από 80 μετασεισμοί μεγέθους άνω των 5 βαθμών καταγράφηκαν μετά την κύρια δόνηση. Η σεισμολόγος της USGS Λούσι Τζόουνς ανέφερε ότι ένας γνωστός της, ο οποίος έτυχε να βρίσκεται στο Τόκιο για μια συνάντηση, σχετικά με το σχεδιασμό των αρχών για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων τσουνάμι, παρατήρησε ότι το ταρακούνημα μετά τον κύριο σεισμό διήρκεσε πάνω από πέντε λεπτά.

Στις ΗΠΑ, σεισμολόγοι ανακοίνωσαν ότι ο σεισμός εκδηλώθηκε λιγότερο από 10 χιλιόμετρα κάτω από τον βυθό του ωκεανού, σε απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων από τις ακτές. Δημιούργησε ρήγμα στο βυθό σε μήκος 300 χιλιομέτρων –μήκος μεγαλύτερο από την ακτογραμμή της πολιτείας της Ουάσινγκτον, είπε ο γεωφυσικός Πολ Έρλε της USGS.

Επισκεφτείτε το σάιτ-πηγή για περισσότερες φωτογραφίες.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ!! από το σεισμό εδώ..


http://www.theglobeandmail.com/news/world/asia-pacific/stunning-photos-of-japans-earthquake-and-tsunami/article1938282/?from=sec385.  


Πηγή:
www.in.gr

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Debtocracy.gr Αναζητώντας τα αίτια του χρέους

Ο Αρης Χατζηστεφάνου και η Κατερίνα Κιτίδη δημιούργησαν ένα σάιτ που αναζητά τα αίτια της κρίσης και μιλούν με οικονομολόγους, δημοσιογράφους και προσωπικότητες από όλο τον κόσμο "περιγράφοντας τα βήματα που οδήγησαν την Ελλάδα στην παγίδα του χρέους- τη χρεοκρατία"

Οι δύο δημοσιογράφοι δημιουργούν ένα ντοκιμαντέρ που σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο site www.debtocracy.gr ψάχνει τις αιτίες και προτείνει λύσεις που "αποκρύπτονται από την κυβέρνηση και τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης. Το ντοκιμαντέρ θα διανέμεται δωρεάν από τα τέλη Μαρτίου χωρίς δικαιώματα χρήσης και αναμετάδοσης και θα υποτιτλιστεί σε τουλάχιστον τρεις γλώσσες". Παράλληλα καλούν τους πολίτες να γίνουν παραγωγοί στο ντοκιμαντέρ συμβάλλοντας στο κόστος της όλης προσπάθειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο σαιτ, τα συνολικά έξοδα για την ολοκλήρωση της παραγωγής αγγίζουν τις 6.700 ευρώ. Μέχρι στιγμής από εισφορές έχει συγκεντρωθεί το ποσό των 2.603 ευρώ.


Το DEBTOCRACY παρακολουθεί την πορεία χωρών όπως ο Ισημερινός, που δημιούργησαν Επιτροπές Λογιστικού Ελέγχου αλλά και την αντίστοιχη προσπάθεια που ξεκίνησε στην Ελλάδα.


Στο Debtocracy μιλούν, μεταξύ άλλων, οι ακαδημαϊκοί Ντέιβιντ Χάρβεϊ, Σαμίρ Αμίν, Κώστας Λαπαβίτσας και Ζεράρ Ντιμενίλ, ο φιλόσοφος  Αλέν Μπαντιού, ο επικεφαλής της επιτροπής λογιστικού ελέγχου του Ισημερινού Ούγκο Αρίας, ο πρόεδρος του CADTM Ερίκ Τουσέν, ο Αργεντίνος σκηνοθέτης Φερνάντο Σολάνας, δημοσιογράφοι όπως  o Άβι Λιούις (συγγραφέας/σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ The Take - Η κατάληψη) και ο Ζαν Κατρμέρ (Liberation). Ακόμη προσωπικότητες όπως ο Μανώλης Γλέζος και η αντιπρόεδρος του γερμανικού κόμματος Die Linke Ζάρα Βάγκενκνεχτ.


Τη μουσική επένδυση προσφέρει ο Γιάννης Αγγελάκας και επιστημονική επιμέλεια έχει ο δημοσιογράφος και οικονομολόγος Λεωνίδας Βατικιώτης.
Την Πέμπτη 10 Μαρτίου το αρχείο ανοίγει με την ανάρτηση δεκαπεντάλεπτης συνέντευξης του Hugo Arias, Προέδρου της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του Ισημερινού που διηγείται μια ιστορία κρίσης, δανείων, ΔΝΤ και αδιεξόδων... Μια καθόλου όμορφη ιστορία.
Πηγή:
Lifo.gr

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

¨Ερχεται το ... ιππικό: Παρέμβαση ΗΠΑ στην ευρωζώνη για την διάσωση της ελληνικής οικονομίας

Aν μπει το συμφέρον μπροστά θαύματα μπορούν (ίσως) να γίνουν...


Για πρώτη φορά μετά την έναρξη της ελληνικής πιστωτικής κρίσης  και προ του κινδύνου να υπάρξει μία δεύτερη, αλλά πολύ ισχυρότερη "Lehman Brothers α λα ελληνικά", που θα συνταράξει συθέμελα την παγκόσμια οικονομία (διότι αυτή την στιγμή τα 350 δισ. ελληνικού χρέους μπορούν να «τινάξουν στον αέρα» πολλές δυτικές τράπεζες) οι ΗΠΑ παρεμβαίνουν και ζητούν από την Ευρώπη να δώσει … χρήμα στην Ελλάδα! Η δήλωση του Αμερικανού υπουργού Οικονομικών Τίμοθι Γκάϊτνερ πριν το ταξίδι του στην Γερμανία, είναι κρίσιμη: ''Είναι σημαντικό οι Ευρωπαίοι ηγέτες να καταστήσουν σαφές, ότι θα κάνουν οτιδήποτε για να διασφαλίσουν πως οι χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα και οι τράπεζές τους έχουν τη χρηματοδότηση που χρειάζονται για να έχουν επιτυχία τα προγράμματά τους".
Με την δήλωση αυτή του Αμερικανού υπουργού Οικονομικών «σπάει» και ο παραδοσιακός αμερικανικός, ας πούμε, «απομονωτισμός», έναντι των εξελίξεων στην ευρωζώνη και κτυπάει το καμπανάκι προς την Γερμανία, κυρίως, αφού το Βερολίνο αυτή την στιγμή είναι το μεγάλο εμπόδιο στις διάφορες λύσεις που προτείνονται.
Στις ΗΠΑ θεωρούν ότι το ταξίδι σε Φραγκφούρτη και Βερολίνο του Αμερικανού υπουργού Οικονομικών Τίμοθι Γκάιτνερ, εκτός από τις παραμέτρους που έχουν σχέση με την εξαγορά της εταιρείας του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης από την αντίστοιχη της Φραγκφούρτης, το ελληνικό πρόβλημα θα είναι στο επίκεντρο των συζητήσεων Γκάιτνερ στις έκτακτες συναντήσεις του με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλοντ Τρισέ και τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. 

Η επέμβαση των ΗΠΑ δείχνει ότι οι σύμμαχοι ανησυχούν όχι μόνο για ντόμινο στην ευρωζώνη, αλλά και για αλλαγές στις γεωστρατηγικές ισορροπίες στην περιοχή. Με απλά λόγια θέλουν να στηρίξουν την νυν κυβέρνηση. Το θέμα είναι αν θα τα καταφέρουν…
Όλα αυτά έρχονται μετά  τα σημερινά όταν έγινε γνωστό πως διευρύνεται συνεχώς η τρύπα του προυπολογισμού αφού από στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει πως αιμορραγούμε ανεξέλεγκτα υστερώντας σε έσοδα Προϋπολογισμού πάνω από 250 εκατ. ευρώ το μήνα. Λογικό και επόμενο αφού η αγορά έχει καταρρεύσει…


Πηγή:
http://peripteriouxos.blogspot.com

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Νέα δεκαετία εξερεύνησης του Διαστήματος για τη NASA

   Την κρίση τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γνωρίσει μόνο οι παγκόσμιες οικονομίες-στο πλαίσιο των χρηματοπιστωτικών οργανισμών και μη-αλλά και τα διαστημικά προγράμματα.Από το πάγωμα αποστολών στην εποχή της διακυβέρνησης του Μπούς (να ναι καλά οι ''προληπτικοί πόλεμοι'' που στέρεψαν τα αμερικανικά ταμεία) μέχρι την ακύρωση αποστολών-όπως μια γιγαντιαία με προορισμό τον  'Αρη-επί εποχής Ομπάμα στην μετα-κρίση εποχή.Προ εβδομάδας έγινε  η τελευταία εκτόξευση διαστημικού λεωφορείου ολοκληρώνοντας έτσι το σχετικό πρόγραμμα που ξεκίνησε το 1981 και σηματοδότησε την αρχή μια νέας εποχής  για τα προγράμματα της ΝΑΣΑ.


   Η πρώτη διαστημική αποστολή ξεκίνησε το 1957 από την πλευρά της Ρωσίας και συνεχίστηκε το 1958 από την Αμερική με τα γνωστά επακόλουθα ανταγωνισμού στα πλάισια του ''ψυχρού'' πολέμου.


  Το νέο διαστημικό πρόγραμμα της ΝΑΣΑ για την δεκαετία 2013-2022 μειώνει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα καθώς αποβάλλονται από το πρόγραμμα οι επανδρωμένες αποστολές και βασικότερο κριτήριο επιλογής τους είναι 
η σχέση οικονομικής δαπάνης- επιστημονικού κέρδους.




Ρομποτικά μη επανδρωμένα σκάφη θα αποτελέσουν τις «ναυαρχίδες» της NASA στη νέα δεκαετία εξερεύνησης του Διαστήματος.




Αποστολές ρομποτικών, μη επανδρωμένων, διαστημικών σκαφών στον Άρη και την Ευρώπη, τον παγωμένο δορυφόρο του Δία θα βρίσκονται στο πρόγραμμα της NASA για τη νέα δεκαετία διαστημικής εξερεύνησης, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας των ΗΠΑ.
Για τη δεκαετία 2013-2022, πέντε ξεχωριστές ομάδες επιστημόνων και ειδικών κατάρτισαν λίστα με τα πλέον «συμφέροντα» (από πλευράς σχέσης οικονομικής δαπάνης- επιστημονικού κέρδους) είδη αποστολών για την NASA.
«Έχουμε μία μακρά ιστορία στο πρόγραμμα διαπλανητικής εξερεύνησης…στο να παρουσιάζουμε εκτιμήσεις εξόδων που αποδεικνύεται τελικά ότι ήταν μάλλον πολύ αισιόδοξες» είπε ο αστρονόμος Στίβεν Σκάιερς του πανεπιστημίου Κορνέλ, σχολιάζοντας πως ακόμα και τα πλέον «οικονομικά» από τα προγράμματα που προτάθηκαν μπορεί να «ξεφύγουν» κατά πολύ από τους προϋπολογισμούς τους.


Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός για τη NASA για το 2011 είναι 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο στο Κογκρέσο μαίνεται πραγματική «μάχη» για αυτόν- στον οποίον, σημειωτέον, δεν συμπεριλαμβάνονται εκτιμήσεις περί επανδρωμένων αποστολών (το 2010 δαπανήθηκαν 3,2 δισεκατομμύρια για αυτό το σκοπό από τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας).
Ο πρόεδρος Ομπάμα ακολούθησε το παράδειγμα των προηγουμένων κυβερνήσεων, σηματοδοτώντας το τέλος της εποχής των διαστημικών λεωφορείων, ενώ παράλληλα ακύρωσε το πρόγραμμα Constellation (για αποστολή στη Σελήνη), προκαλώντας διαμαρτυρίες, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι με τέτοιες ενέργειες οι ΗΠΑ θα γίνουν δύναμη «δευτέρας διαλογής» στο Διάστημα.

Προτεραιότητα της NASA, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, θα έπρεπε να είναι το MAX-C (Mars Astrobiology Explorer Cacher), πρόγραμμα με στόχο το να εξακριβωθεί εάν κάποτε υπήρξε ζωή στον Άρη και τη λήψη δειγμάτων από τον Κόκκινο Πλανήτη τα οποία θα επιστραφούν στη Γη. Η αποστολή, εάν τελικά γίνει, θα αποτελέσει συνεργασία της NASA με την ESA.



Εξαιρετικά υψηλής σημασίας επίσης θεωρείται και η διεκπεραίωση μίας αποστολής στην Ευρώπη, με σκοπό την εξερεύνηση του ωκεανού κάτω από την επιφάνειά της, ο οποίος ενδεχομένως να έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει ζωή. Ωστόσο, θεωρείται πως θα είναι εξαιρετικά υψηλού κόστους (υπολογίζεται πως θα ανέρχεται στα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια). Επίσης, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο αποστολής στον Ουρανό, κόστους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτού του είδους οι αποστολές βρίσκονται στο πλαίσιο του προγράμματος New Frontiers (Νέα Σύνορα), για την εξερεύνηση του ηλιακού μας συστήματος.

Πηγή:
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters